مانند هر نقش ارشد بازاریابی ، یک مدیر رسانه خوب اجتماعی به طیف گسترده ای از مهارت ها نیاز دارد تا به آنها اجازه دهد محتوای جذاب خود را ایجاد کنند که بیشترین تعداد پیروان خود را به مشتریان وفادار تبدیل کند.

اگر یک مدیر رسانه ای مشتاق هستید اما مطمئن نیستید از کجا شروع کنید ، این وبلاگ به شما کمک می کند مهارت های اساسی مورد نیاز خود را برای یک کار موفق در مدیریت رسانه های اجتماعی پیدا کنید.

مدیر رسانه اجتماعی چیست؟

به طور معمول ، مدیر رسانه های اجتماعی فردی در سازمان است که به نظارت ، اجرای ، فیلتر کردن و اندازه گیری حضور رسانه های اجتماعی یک محصول ، مارک ، شرکت یا حتی فردی اعتماد دارد. مدیران رسانه های اجتماعی غالباً “صدای شرکت” خوانده می شوند. نقش مدیر رسانه های اجتماعی نیز ممکن است به عنوان “مدیر اجتماع” خوانده شود (گرچه این عنوان کمی منسوخ شده است). قبل از اینترنت ، بیشترین نقش “نماینده روابط عمومی” بود.

مدیران رسانه های اجتماعی چه می کنند؟

مدیران رسانه های اجتماعی تبلیغات تجاری ، اطلاعات مربوط به شرکت و کمپین های بازاریابی را برای شرکت خود در چندین شبکه مختلف رسانه های اجتماعی ایجاد و نگهداری می کنند. آنها همچنین با استفاده از ابزارهای رایگان یا پولی ، تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی را رصد می کنند و طبق صدای و دستورالعمل شرکت به سؤالات و نظرات پاسخ می دهند. مدیران رسانه های اجتماعی روزانه برای تولید محتوای جدید برای شرکت های خود تلاش می کنند ، دائما در حال نوآوری برای فشار ایده ها و قالب های جدید و اندازه گیری میزان عملکرد این ایده ها هستند.

مدیران رسانه های اجتماعی ممکن است به مدیر رسانه های اجتماعی (در سازمان های بزرگتر) یا رئیس محتوا یا مارک گزارش دهند. آنها با سایر گروه های خلاق مانند بازاریابی و روابط عمومی و همچنین با بخش حقوقی همکاری می کنند تا فعالیت ها را با ابتکارات شرکت های مداوم انجام دهند و کمپین های بازاریابی فعلی را هماهنگ کنند. انتظار می رود یک مدیر رسانه های اجتماعی روندهای جدید و اخبار شرکت و صنعت را حفظ کند.

مناصب مدیر رسانه های اجتماعی به طور معمول نیاز به داشتن مدرک لیسانس در بازاریابی ، روابط عمومی یا موارد مشابه دارد. طبق گفته های Glassdoor ، مدیران رسانه های اجتماعی به طور متوسط ​​در آمریکا ۴۷ هزار دلار حقوق می گیرند.

دلار

این اینفوگرافیک از Meltwater تمام کارهایی را که یک مدیر رسانه های اجتماعی ممکن است در یک روز انجام دهد نشان می دهد.

هر روز ، یک مدیر رسانه های اجتماعی ممکن است مسئول تنظیم استراتژی برای عرضه محصول آینده ، ایجاد یک فیلم ، طراحی جعبه ها ، هماهنگی پیام رسانی با تیم های ارتباطات داخلی ، اجرای تبلیغات پرداخت شده و موارد دیگر باشد.

۷ مهارت شما باید مدیر عالی رسانه های اجتماعی باشید

اکنون که می دانید نقش مدیر رسانه های اجتماعی چیست ، در اینجا برخی از مهارت هایی که باید انجام دهید در این نقش بهترین تلاش را دارید.

     

  • < کپی نگارش

مدیران رسانه های اجتماعی هر روز نوشتن مطالب زیادی انجام می دهند ، گاهی اوقات بیش از ده ها پست. هر شبکه اجتماعی متفاوت به نوشتن کمی متفاوت نیاز دارد. به عنوان مثال ، LinkedIn به لحن حرفه ای تری نیاز دارد ، در حالی که فیس بوک سبک تر و سرگرم کننده تر است. دانش نوشتن متن سئو نیز مفید است. (بعداً در این مورد بیشتر!) شما باید بتوانید پیامهایی ایجاد کنید که به سرعت توسط مخاطب برند شما درک شود و احساس مثبت برای برند را ترویج کند. همانطور که فوربس توضیح می دهد ، مدیر رسانه های اجتماعی شما “روزانه با مشتریان ارتباط برقرار می کند – و ۹۹ درصد از این ارتباط به صورت مکتوب است.” برخی از انواع مهم نوشتن عبارتند از:

     

  • نوشتن عناوین کوتاه و مؤثر
  •  

  • مشغول مقدمه ها
  •  

  • ساخت متن برای خواندن آسان. (از آنجا که مصرف کنندگان دچار اسکن و اسکن می شوند ، زیرنویس ها ، نقاط گلوله و شماره گذاری کاملاً ضروری هستند!)

۲ ٫ تحقیق

مدیران رسانه های اجتماعی باید با دنیای روزافزون رسانه های اجتماعی و دیجیتالی به روز باشند ، از ابزارهای جدید سنجش دیگران استفاده می کنند و رقبا به صورت روزانه ارسال می کنند. مدیران رسانه های اجتماعی بزرگ G O ogle Alerts را تنظیم کردند. تاپیک های محبوب و از ابزارهایی مانند Feedly و BuzzSumo استفاده کنید تا از محتوای مد روز استفاده کنید. نوار کناری Twitter Trends و Facebook Barbar Trending نیز مناطق مفیدی هستند و تحقیقات هشتگ نیز به شما کمک می کند. اینجا روندهای فعلی وجود دارند که می خواهید آنها را ردیابی کنید:
دیجیتال

     

  • ظهور و نقش موبایل
  • موبایل

     

  • ظهور “پرداخت به بازی” با فیس بوک نحوه کاهش دسترسی ارگانیک
  •  

  • ظهور بازاریابی بصری در سیستم عامل هایی مانند اینستاگرام و پینترست

۳ Know دانش سئو

گرچه سئو معمولاً یک بخش جداگانه در سازمانها محسوب می شود ، اما باید دارای یک برنامه معتبر باشدتأثیر بسیاری از مناطق دیگر سازمان ، به ویژه محتوا و رسانه های اجتماعی. در حقیقت ، طبق گفته Hootsuite ، SEO تأثیر زیادی در استراتژی رسانه های اجتماعی شما دارد. یک مدیر رسانه ای عالی اجتماعی این موضوع را می داند و می کوشد همیشه بهینه سازی محتوا را در شبکه های اجتماعی با داشتن سئو در ذهن داشته باشد. وقتی سئو را به عنوان بخشی از استراتژی رسانه های اجتماعی خود پذیرای خود می کنید ، مخاطبان بیشتری را جذب می کنید و به سمت مشتریان بالقوه بیشتری هدایت می شوید. همانطور که فوربز توضیح می دهد ، “محتوا سنگ بنای استراتژی سئو شما است و مدیر رسانه های اجتماعی دروازه بان و تبلیغ کننده بخش اعظم این محتوا است.” وقتی در مورد ترکیب سئو و رسانه های اجتماعی فکر می کنید ، سؤالات زیر را به خود اختصاص دهید:

     

  • آیا ارتباط بین قرار گرفتن در معرض رسانه های اجتماعی و افزایش رتبه بندی در SERP ها را می فهمید؟
  •  

  • چگونه محتوای وبلاگ خود را در رسانه های اجتماعی تبلیغ می کنید؟
  •  

  • آیا می دانید که چگونه ترافیک رانندگی به وب سایت شرکت شما بر درآمد تأثیر می گذارد؟

۴ Expert تخصص رسانه اجتماعی

به نظر می رسد آشکار است ، اما یک مدیر رسانه های اجتماعی باید مهارت های رسانه های اجتماعی را داشته باشد. و گرچه می توانید با تحقیق و آزمایش به مرور زمان این موارد را بیاموزید ، اگر قصد اشتغال در یک شرکت بزرگ را دارید ، به چند سال تجربه در زیر کمربند خود نیاز دارید. نوع دانش موردنیاز شما شامل موارد زیر است:

     

  • دانستن اینکه چه نوع محتوا در چه بسترهای نرم افزاری بهتر عمل می کند
  •  

  • درک چگونگی بهینه سازی محتوا بر اساس پلتفرم
  •  

  • امکان جذب مخاطب از طریق پست های اجتماعی

نمودار زیر نشان می دهد که چگونه احساسات مصرف کننده بر اساس انواع محتوای رسانه های اجتماعی متفاوت است.

۵ ills مهارتهای خدمات مشتری

هنگامی که ۳ ٫ ٫ ۵٪ از مشتریان رسانه های اجتماعی را به عنوان گزینه مراقبت از مشتری خود معرفی می کنند ، مدیران رسانه های اجتماعی باید اطمینان حاصل کنند که مهارت های لازم برای مطابقت دارند. مشتریان غالباً برای کمک به پاسخ دادن به سؤالات مربوط به محصولات و خدمات ، به حساب های رسانه های اجتماعی مراجعه می کنند و اگر کسی برای پاسخ به این سؤالات (حتی در شب ها و آخر هفته ها) وجود نداشته باشد ، احتمالاً برداشت های آنها از این برند ترسناک خواهد بود. همانطور که فوربس توضیح می دهد ، “یک مدیر موفق رسانه های اجتماعی می داند که حضور در رسانه های اجتماعی چهره برند شما به صورت آنلاین است. که هر آنچه آنها می گویند یا انجام می دهند در رسانه های اجتماعی نمایشی از برند است – برای خوب یا بد. “

در اینجا آمارهایی درباره اهمیت خدمات به مشتری و رسانه های اجتماعی از اینفوگرافیک عالی از Help Scout ارائه شده است. نکات برجسته شامل:

     

  • ۸۶ درصد از مصرف کنندگان به دلیل داشتن یک تجربه بد در رسانه های اجتماعی ، تجارت با یک شرکت را ترک کرده اند.

     

  • ۷-۸ درصد از مشتریان آنلاین پس از یک تجربه عالی مشتری ، یک مارک را به دوستان و سایر مخاطبین توصیه می کنند.
  •  

  • ۸٪ از شرکت ها فکر می کنند خدمات برتر مشتری ارائه می دهند ، جایی که تنها ۸ درصد از مشتریان معتقدند که هستند.

در حالی که نقش مدیر رسانه های اجتماعی غالباً از ۹ به ۵ تعریف می شود ، این افراد باید برای پاسخگویی به نظرات و سوالات در هر زمان در دسترس باشند. بیشتر مدیران رسانه های اجتماعی دسترسی به حساب های شرکت خود را از طریق دستگاه های تلفن همراه خود حفظ می کنند تا در صورت لزوم بتوانند پاسخ دهند. اگر کسی در تعطیلات یا در مرخصی نیستید که بتوانید رسانه های اجتماعی را تصاحب کنید ، ممکن است هنوز هم در قلاب باشید – حتی وقتی پیش از موعد مقررات را ارسال کنید.

۶ Intelli هوش بصری

در حالی که بخش اعظمی از مطالبی که در رسانه های اجتماعی قرار می دهید نوشته خواهد شد ، محتوای تصویری نیز بسیار مهم است. Gif یا عکس صحیح می تواند صدها یا حتی هزاران بار به اشتراک گذاشته شود ، و باید انواع تصویرهایی را که به خوبی کار می کنند درک کنید. در هر شبکه اجتماعی برای مدیران رسانه های اجتماعی ارزشمند است که دانش عمومی در مورد طراحی داشته باشند تا بتوانید برای تکمیل پست های خود گرافیکی جذاب بصری ایجاد کنید. بدانید Meme شما می تواند در زمینه سازگاری با توسعه روزانه Meme های جدید (در صورت مناسب برای شرکت شما) مفید باشد.

فیلم همچنین یک مؤلفه مهم است ، بنابراین اگر بتوانید در آن زمینه مهارت کسب کنید ، بسیار مفید خواهد بود. همانطور که Hoostsuite توضیح می دهد ، یک مدیر عالی رسانه های اجتماعی “وقتی این فیلم را می بیند ، فیلم فوق العاده ای را می داند ، و از همه مهمتر درک جدی از روندهای ویدئویی اجتماعی و نحوه قرارگیری آنها در هر شبکه اصلی را در اختیار دارد. برخی از شبکه ها ، مانند Vine و ابزارهای پخش مستقیم Meerkat و Periscope ، نیز از کیفیت بسیار کمتری انتظار دارند ، بنابراین یک کاربر متوسط ​​تلفن هوشمند می تواند به یک خالق محتوای ویدیویی برای برند شما تبدیل شود. “

مبارزه با خلاقیت؟ برخی از کلاس های آنلاین را از شرکتهای نرم افزاری مانند Adobe بگذرانید ، یا برخی از کلاسهای هنری محلی را بطور کامل بررسی کنید.

خلاقیت

۷ ٫ تطبیقی ​​

انعطاف پذیری در هر نقش بازاریابی مهم استاما حتی بیشتر در مدیریت رسانه های اجتماعی چشم انداز رسانه های اجتماعی به سرعت پیش می رود که سازگاری یک ضرورت مطلق است. کافی نیست که بتوانیم پست ها را برنامه ریزی کنیم. شما باید بتوانید ویژگی های جدید را امتحان کنید و بر اساس روندهای جدید و آزمایش مداوم و آنالیزهایی که باید در پست های خود اجرا کنید ، موارد را تغییر دهید. هنگامی که در مقابل خود تجزیه و تحلیل قرار می گیرید ، به انعطاف پذیری نیز نیاز دارید تا چیزهای جدید را امتحان کنید تا رسانه های اجتماعی شما برای شما بهترین کار را انجام دهند. آزمایش A / B (نوشتن پست به روش های مختلف ، با تصاویر مختلف) می تواند به شما کمک کند به سرعت تعیین کنید که انواع تصاویر و کپی ها برای شرکت شما کار می کند – و کدام ها نیستند.

برنامه ریزی

آیا به دنبال کمک برای تبدیل شدن به یک مدیر عالی رسانه های اجتماعی هستید؟ دیپلم تخصصی ما این است که بازاریابی در رسانه های اجتماعی می تواند کمک کند ، یا موارد دیگری را کسب کند و به دنبال دیپلم حرفه ای خود در بازاریابی دیجیتال بروید.

<