دیجیتالی شدن در ارتباطات از راه دور: آیا شرکت ها در حال افزایش به چالش هستند؟

انقلاب دیجیتال بیشتر جنبه های زندگی ما را فرا گرفته است و تقاطع فناوری و بشریت هرگز عمیق تر نبوده است. به همین ترتیب ، فناوری دیجیتال در همه جا وجود دارد ، از خرید و تأمین مالی گرفته تا بهداشت و سلامتی.

دیجیتال

این پدیده همچنین تأثیر بسزایی در ارتباطات ایجاد کرده است و فناوری دیجیتال کل جهان را در جیب ما قرار داده است و به ما این امکان را می دهد تا فقط با چند ضربه آهسته بر روی صفحه نمایش در تماس باشیم. سفرهای هوایی باعث کوچکتر شدن کره زمین می شوند ، در حالی که فناوری دیجیتالی ، جهان را به سمت ما سوق می دهد ، فارغ از اینکه در کجا هستیم.

برخی از حقایق اصلی

     

  • تا پایان سال ۲۰۱۸ ، بیش از ۲ ٫ ۵ میلیارد کاربر تلفن های هوشمند در سراسر جهان وجود داشت
  •  

  • در سال ۲۰۱۹ ، ۵۶٪ از جمعیت جهان به اینترنت دسترسی دارند
  •  

  • از سال ۲۰۱۸ ، بیش از ۲ ٫ ۶ میلیارد نفر از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی استفاده می کنند

نحوه برقراری ارتباط ما در یک فاصله زمانی کوتاه تغییر عمیقی کرده است. در کمتر از ۳۰ سال ، ما از تماس های تلفنی و نامه ها از طریق ایمیل ، پیام های فوری ، VOIP ، گپ تصویری و واقعیت مجازی نقل مکان کردیم. امروز ، ما می توانیم ثانیه ها با کسی در نیمی از جهان صحبت کنیم و صحبت کنیم.

این سرعت سریع تغییر چالش ها و فرصت های شرکت های مخابراتی را ارائه می دهد. موفقیت آینده به استراتژی های مؤثر در حال حاضر بستگی دارد ، بنابراین ما در حال تمرکز بر این هستیم که چگونه ارتباطات از راه دور می توانند تحول دیجیتالی را پذیرفته و از آن به نفع خود ، امروز و آینده استفاده کنند.

بنابراین ، چالش های کلیدی برای شرکت های مخابراتی چیست؟

ظهور رسانه های اجتماعی

با تشکر از رسانه های اجتماعی ، اکنون طیف گسترده ای از بسترهای ارتباطی برای مصرف کنندگان وجود دارد. این یک عنصر قدرت از تأمین کنندگان را به مشتریان تغییر داده است.

به عنوان مثال از استفاده از خط ثابت استفاده کنید. در ایالات متحده ، درصد مصرف کنندگان با اتصال تلفن ثابت از ۹۲۲٪ در سال ۲۰۰۴ به ۴۳٪ در سال ۲۰۱۷ کاهش یافته است. تقریبا نیمی از مشتریان در کمتر از ۱۵ سال از فناوری قدیمی استفاده کرده اند.

در حالی که استفاده از تلفن ثابت در حال کاهش است ، دسترسی به رسانه های اجتماعی به سرعت تسریع شده است. این کمک می کند تا حرکت به دور از فناوری سنتی را که فقط به یک هدف خدمت کرده است توضیح دهد.

فن آوری های جدید چیزی بیش از سادگی صدا ارائه می دهند ، با پیام های فوری ، تماس های ویدیویی ، به اشتراک گذاری تصویر ، به روزرسانی وضعیت و داستان های محدود زمان در حال حاضر در این فهرست. و با وسعت کافی برای توسعه بیشتر ، جای تعجب ندارد که مصرف کنندگان با هزینه گذشته توجه خود را به آینده جلب کنند.

در حقیقت ، در حالی که مصرف کنندگان آمریکایی به طور مداوم خطوط تلفن ثابت را رها کرده اند ، سریعاً به داده های تلفن همراه تغییر داده اند. در سال ۲۰۰۴ ، فقط ۱۰۰ پوند پهن باند تلفن همراه به ازای هر ۱۰۰ نفر از ساکنان در ایالات متحده وجود داشت. تا سال ۲۰۱۷ ، این میزان به ۱۳۲٫۹ رسیده بود. اکنون بیش از شهروندان در ایالات متحده برنامه های داده تلفن همراه وجود دارد!

این یک چالش برای تجارت اصلی شرکتهای مخابراتی است. مصرف کنندگان خواستار داده و برای زنده ماندن هستند ، مخابرات باید تمرکز خود را تغییر دهند.

درخواست های داده ملاقات

ما می دانیم که مصرف کنندگان برای داده گرسنه هستند ، اما برای تهیه آن ، شرکت های مخابراتی باید زیرساخت ها و ظرفیت های موجود را داشته باشند. این احتمالاً به سرمایه گذاری قابل توجهی نیاز دارد.

ما اکنون در حال تعقیب و گریز از اتصال گسترده ۵G هستیم. این تکرار شبکه بی سیم سریعتر و مطمئن تر از ۴G است و ظرفیت بسیار بالاتری دارد. اما ارزان نمی آید. تخمین زده می شود که زیرساخت های ۵G تا سال ۲۰۲۶ به ارزش ۳۳ میلیارد دلار (دلار) در این صنعت باشد.

دلار

مخابرات همچنین باید محصولاتی را که ارائه می دهد تغییر دهد. مصرف کنندگان در حال دور شدن از بسته هایی هستند که نیازهای خود را برآورده نمی کنند ، و به طور فعال به دنبال محصولاتی هستند که صدا و داده های موبایل را بیش از گزینه های ثابت درج می کنند.

موبایل

سودآور ماندن

برای حفظ رقابت و سودآور بودن در بازار پیشرفته دیجیتال ، مخابرات باید تلاش کنند تا کارآیی لازم را داشته باشند – خصوصاً در مورد هزینه ها. جالب اینجاست که فناوری دیجیتال ممکن است راه حلی ارائه دهد.

راه حل

میزبانی مبتنی بر ابر ، سرویس دهی به مشتری و فرایندهای خودکار می توانند به شرکتهای مخابراتی کمک کنند تا هزینه های در حال اجرا خود را به حداقل برسانند و بنابراین هزینه پیشنهادات خود را برای رقابت مالی در بازار باقی بماند.

آینده اثبات

یک چالش اساسی برای هر مشاغل پیش بینی وقایع آینده است. فناوری دیجیتالی با چنان سرعتی تحول پیدا می کند که دشوار است بدانید بازار طی ۵ ، ۱۰ یا ۲۰ سال به چه مسیری می رود.

در حال حاضر ، ما با اطمینان می توانیم ۵G ، اتوماسیون ، اینترنت چیزها و AI را بازی کنیمنقش در چشم انداز دیجیتال. آموزش جامع کارکنان ، سرمایه گذاری به موقع در فناوری و زیرساخت ها ، محوری خواهد بود.

فرصتهای فناوری برای ارتباطات از راه دور چیست؟

این همه عذاب و اندوه برای صنعت ارتباطات نیست. تحول دیجیتالی فرصت کافی برای شرکتها برای به روز کردن شیوه های خود ، متنوع سازی مشاغل خود و در نهایت رشد جدید به روشی جدید فراهم می کند.

تکامل ، نه انقلاب

مخابرات نمی توانند با بازار در حال تغییر مبارزه کنند ، اما می توانند آن را در آغوش بگیرند. مصرف کنندگان قبلاً رفتار خود را تنظیم کرده اند و بنابراین آنچه در شرکتهای مخابراتی به آن نیاز دارند نیز تغییر کرده است. به جای ارائه خدمات مستقیم ، ارتباطات از راه دور برای دسترسی مشتریان به سکوهای دیجیتالی تبدیل می شوند.

برای کسب و کارهای این بخش احتیاط است که بتوانند سفر مشتریان را ارزیابی کنند و نقاط کلیدی را لمس کنند. با درک آنچه مصرف کنندگان به آن احتیاج دارند ، مخابرات می توانند اطمینان حاصل کنند که آنها دقیقاً در موقعیت مناسب برای ارائه هستند.

در مقیاس وسیع تر ، موفقیت در توسعه شهرهای هوشمند به پشتیبانی از زیر ساخت های دیجیتال بستگی دارد. باز هم ، مخابرات از بازار بالقوه گسترده ای برای ارائه خدمات برخوردار هستند.

برجسته: Telstra

آنها همچنین به دنبال راه هایی برای بهبود بهره وری از جمع آوری زباله و سودمندی بیلبوردهای دیجیتال هستند.

همه این عوامل فرصت بسیار خوبی را برای مخابرات فراهم می کند تا بتواند به عنوان ستون فقرات انقلاب دیجیتال عمل کند.

داده های بزرگ و بینشها

شرکت های مخابراتی پیشرو تمایل دارند که شرکت های بزرگی با مشتری های گسترده باشند. به این ترتیب ، آنها به حجم عظیمی از داده ها دسترسی دارند. این فرصتی گسترده برای ارتباطات مخابراتی برای ورود به بازار اطلاعات بین المللی است.

تحلیلگران برای درک رفتار مصرف کننده ، شناسایی روندها و پیش بینی تحولات آینده ، به مجموعه داده های بزرگ و با کیفیت خوب نیاز دارند. آنچه تحلیلگران خواستار آن هستند ، با داده هایی که مخابرات می توانند از آن تهیه کنند ، یک ترکیب طبیعی به وجود می آورد. و بنابراین ، یک رابطه برای انجام آماده است.

به نظر می رسد که بخش در حال بیدار شدن از ایده است. در نظرسنجی از شرکتهای مخابراتی ، ۳۰٪ قبلاً سرمایه گذاری را در زیرساختهای بزرگ داده انجام داده اند ، در حالی که تقریبا نیمی اعلام کردند که این چیزی است که آنها در نظر دارند.

خدمات مشتری

شهرت خدمات خوب مشتری چیزی است که به طور کلی صنعت ارتباط از راه دور را نادیده می گیرد. به جای هدر دادن وقت گوش دادن به موسیقی “نگه داشتن” از طریق تلفن ، مشتریان یک تجربه سریع و کارآمد را می خواهند. در یک نظرسنجی از مشتریان ارتباط از راه دور ، ۴۶٪ کمک به زمان واقعی را در هنگام انتخاب ارائه دهنده ، با تجربه تلفن همراه دوستانه نزدیک به ۴۳٪ شناسایی کرده اند.

ربات های هوش مصنوعی نیز در صحنه پشتیبانی مشتری وارد شده اند و کاربران سرویس به طور فزاینده ای از این تجربه لذت می برند. به ویژه ، پشتیبانی از سؤالات سریع و ساده یک مورد مهم برای مشتریان است. در یک بررسی اخیر ، ۶۹٪ از پاسخ دهندگان این موضوع را به عنوان مزیت درگیری با رباتها معرفی کردند. هزاره ها راه را برای پذیرش سرویس خدمات مشتری آماده می کنند ، اما رونق بچه ها خیلی عقب نیستند.

توسعه بیشتر هوش مصنوعی فرصتی خارق العاده برای شرکتهای مخابراتی ارائه می دهد تا بتوانند پشتیبانی فوری را که مشتریان به آن احتیاج دارند در حالی که وقت متخصصان پشتیبانی خود را آزاد می کنند فقط در صورت نیاز به یک انسان واقعی مداخله کنند.

این می تواند به کاهش زمان انتظار تلفن کمک کند ، بنابراین تجربه کاربر بهبود می یابد. با هم برابر بودن ، این باید در نمرات بهتر رضایت مشتری اثرگذار باشد.

مشاغل مجاور

انقلاب دیجیتال زمینه ورود کافی برای شرکتهای مخابراتی را برای ورود به بازارهای مجاور فراهم کرده است.

رسانه ها ، fintech ، IT و سایر برنامه ها کاندیداهای ایده آل هستند ، زیرا این بخش ها به شرکت ها اجازه می دهند تا به مشتری های موجود خود دسترسی پیدا کنند.

نکات برجسته: BT و AT&T

در انگلستان ، صاحب انحصار سابق خدمات مخابراتی ، BT ، به یک عامل موفق در بازار سرگرمی خانگی تبدیل شده است.

کانال BT Sport علاوه بر محبوبیت مجموعه های خدمات کابلی و ماهواره ای ، علاوه بر این ، به دلیل این که در پخش برخی از مسابقات لیگ برتر ، جایگزینی برای رهبر بازار ، Sky Sports ارائه می دهد.

به همین ترتیب ، AT&T از طریق مبدأ خود به عنوان یک شرکت تلفن ثابت در یک غول رسانه ای ، از طریق رشد ارگانیک به پهنای باند و تلویزیون ، و همچنین کسب اخیر خود از Time Warner متنوع شده است.

در آینده ، ما به احتمال زیاد شاهد همکاری های بیشتری بین ارتباطات راه اندازی شده و مبتکران دیجیتال مانند نتفلیکس خواهیم بود.

اما نایتلی