10 ماده غذایی واسه بهبود اگزما

۱۰ ماده غذایی واسه بهبود اگزما

 بعضی مواد غذایی باعث شدید شدن مشکل اگزما و خارش پوست می شن. عوضش بعضی مواد غذایی دیگه هم به بهتر شدن این وضعیت و آرامش خارش و خشکی پوست کمک می کنن. در این مطلب ۱۰ نمونه از بهترینای ضداگزما رو معرفی می کنیم. لطفاً با ما همراه باشین.

لکه های قرمز رنگ و خشکی روی پوستتون دیده می شه و بیشتر دچار خارش هستن؟ این وضعیت نشون دهنده احتمال دچار شدن به اگزما هستش. در ادامه مواد غذایی ضداگزما رو براتون آوردیم:

ماهی آزاد

کلا ماهیای چرب و مواد غذایی پر از اسیدهای چرب امگا ۳ واسه نرمی و افزایش خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری پوست پیشنهاد می شه. اگه از مشکل اگزما رنج می برید حتماً ماهی آزاد رو که پر از این ترکیبات مغذیه به برنامه غذایی تون اضافه کنین. این نوع ماهی باعث زنده کردن سلولای پوستی شده و جوونی رو به اون برمی گردونه. علاوه بر این واسه حفظ سلامت مغز و حافظه تون هم خوبه. ماهیای چرب از بروز التهابای عامل اگزما پیشگیری می کنن. خلاصه اینکه ماهیای چرب و به خصوص ماهی آزاد واسه سلامت بدنتون فوق العاده س و شما رو از خارشای آزاردهنده پوست خلاص می کنه.

چای اولانگ

در بین مواد غذایی به درد بخور واسه مقابله با حملات اگزمای پوست نوشیدن چای اولانگ از اهمیت بالایی برخورداره. این چای طعم قوی چای مشکی و تلخی چای سبز رو با هم داره. یافته های پژوهشی که محققان ژاپنی به مدت یه ماه انجام دادن نشون داده که مصرف چای اولانگ فایده های درمانی فوق العاده ای داره. به نظر این محققان آدمایی که به مدت دست کم یه هفته چای اولانگ مصرف می کنن در خارش و تحریکات پوستی آرامش زیادی تجربه می کنن. پس پیشنهاد می شه که چای اولانگ رو هم در برنامه روزانه تون داشته باشین.

تخم کتون واسه مقابله با اگزما فوق العاده س. چون این دانه های ریز منبع فوق العاده امگا ۳ا و امگا ۶ا حساب می شن. اثر این اسیدهای چرب در بهبود بافتا، بهبود جای زخم و جوش، تحریک و تقویت سیستم ایمنی بدن و آرامش سطح پوست مثال زدنیه.

ماست پروبیوتیک

ماستای پروبیوتیک واسه تقویت دستگاه ایمنی خود و افزایش قدرت بدن فوق العاده ان. این نوع ماستا شامل باکتریای مفیدی هستن که باعث تغذیه پوست می شن و سلامت روده ها رو بالا می برن. علاوه بر این پیشنهاد می شه که از مصرف مواد غذایی تخمیر شده مانند کفیر غافل نشید. وقتی که دستگاه ایمنی بدنتون قوی باشه راحت تر می تونین با مشکلاتی مانند اگزما مقابله کنین.

آجیلا

مغزها همیاران طبیعی پوست هستن و از پوسته پوسته شدن اون که باعث بروز اگزما می شه جلوگیری می کنن. به چه دلیل؟ چون این مغزها هم پر از اسیدهای چرب امگا ۳ حساب می شن. شما می تونین آجیلا رو به عنوان میان وعده بخورین. این کار باعث افزایش انرژی بدنتون شده و خستگی و بی حالی رو از شما دور می کنه. مصرف منظم آجیلا (بدون زیاده روی) باعث تسریع زنده کردن سلولای پوستی می شه و خطر بروز عفونتا رو از شما دور می کنه. پیشنهاد می کنیم روزانه یه مشت آجیل (بادام، کشمش، گردو، پسته) به عنوان میان وعده بخورین.

غذاهای دریایی

میگو یکی از پرمصرف ترین غذاهای دریایی در ایرانه. این مواد غذایی واسه بهبود اخلاق و بهتر شدن وضعیت پوست و سلامتی فوق العاده ان. راز اونا هم در اندازه سلنیوم (آنتی اکسیدان ضداگزما) است که با اثرات داغون کننده رادیکالای آزاد مقابله کرده و از غشای سلولی مراقبت می کنه. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که این آنتی اکسیدانا واسه مقابله با آلودگی هوا و هر اون چیزی که به پوست آسیب می زنه به درد بخور هستن.

جگر

جگر، دل و قلوه هم شامل اندازه زیادی سلنیوم بوده و واسه مقابله با خارش و پوسته پوسته شدن پوست به درد بخور هستن. می تونین با این مواد غذایی غذاهای خوب و خوشمزه ای طبخ کنین. اضافه کردن سیر و پیاز به جگر باعث افزایش خاصیت اون شده و اثر زیادی در بهتر شدن وضعیت اگزما داره.

تخم مرغ

تخم مرغ شامل زینکه که واسه مقابله با اگزما فوق العاده عمل می کنه. این ماده غذایی پر از پروتئینه. در نتیجه میشه اونو دوستدار پوست و تناسب اندام دونست. تلاش کنین تخم مرغ رو به صورت آب پز یا داخل سالاد و یا نیمرو میل کرده و از خواص اون بهره مند شید.

مواد نشاسته ای

پاستاها و برنج کامل جزو مواد نشاسته ایه که جلو گرسنگی زیاد رو می گیرن. این مواد غذایی هم اینکه پر از زینک (روی) هستن که از سلولا در برابر پیری مراقبت می کنن. زینک قدرت زیادی در ناکار کردن رادیکالای آزاد داره. پیشنهاد می کنیم پاستاهایتان رو با سس شامل گوجه فرنگی تازه بخورین تا بهبودی زیادی در وضعیت پوستتون انجام بشه.

ماستای پروبیوتیک واسه تقویت دستگاه ایمنی خود و افزایش قدرت بدن فوق العاده ان. این نوع ماستا شامل باکتریای مفیدی هستن که باعث تغذیه پوست می شن و سلامت روده ها رو بالا می برن.

غلات و جوانه ها

مصرف جوانه ها واسه مقابله با اگزما فوق العاده هستن. مصرف این جوانه ها ساده س! و شما می تونین اونا رو در سالادها و یا کنار غذا خیلی راحت استفاده کنین. انرژی حاصل از مصرف جوانه ها مثال زدنیه. علاوه بر این باعث تقویت پوست و کاهش اگزما می شن. دانه کنجد، تخمه آفتابگردان و چیزای دیگه ای به جز اینا هم واسه بهتر شدن وضعیت اگزما به درد بخور هستن.

تخم کتون

تخم کتون واسه مقابله با اگزما فوق العاده س. چون این دانه های ریز منبع فوق العاده امگا ۳ا و امگا ۶ا حساب می شن. اثر این اسیدهای چرب در بهبود بافتا، بهبود جای زخم و جوش، تحریک و تقویت سیستم ایمنی بدن و آرامش سطح پوست مثال زدنیه. تخم کتون به تناسب اندامتون هم کمک می کنه. یعنی می تونین یه تیر با چند نشون داشته باشین. پیشنهاد می کنیم تخم کتون آسیاب شده رو به خورشا و سالادهایتان اضافه و از خواص اون بهره مند شید.

البته باید یادآور شیم که بعضی از این مواد غذایی ممکنه موجب اگزما شه؛ یعنی اگه به این مواد غذایی حساسیت داشته باشین خودش عامل اگزما هستش، اما اگه موضوع حساسیت در میان نباشه این مواد غذایی به بهتر شدن اگزما کمک می کنه.


منبع :

تبیان

.

منبع : salamatdigital.com

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *