10 ماده معجزه گر در لاغری !

 

اگه می خواین وزنتون رو کم کنین بهتره بدونین که فقط با کم خوردن این کار ممکن نمی شه بلکه می تونین با اضافه کردن بعضی از مواد خوراکی موثر، وزن خود رو بیشتر و سریعتر کم کنین.

کارشناسان تغذیه در این مقاله نوین 10 ماده خوراکی رو معرفی کردن که اگه اونا رو به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنین موفق میشین تا چند کیلو اضافه وزن خود رو کم کنین و زودتر لاغر شید.

در این مقاله که در مجله تغذیه به چاپ رسیده فهرست این 10 ماده معجزه گر منتشر شده:

 

فلفل تند
اضافه کردن مقداری فلفل تند به غذای روزانه به کم کردن وزن کمک می کنه. تحقیقات نشون میده که اگه موقع صبح یه صبحونه تند و فلفلی رو انتخاب کنین در وعده ناهار حجم غذای کمتری رو جفت و جور کرده و می خورید. به نظر می رسه ماده موجود در فلفل تند و قرمز موسوم به « کاپسایسین » این تاثیر رو بر جای میذاره. بررسیا نشون میده که این ماده در واقع اشتها رو کم می کنه. به گفته کارشناسان؛ تخم مرغ فلفلی در وعده غذایی صبحونه می تونه گزینه مناسبی واسه این منظور باشه.

 

گریپ فروت
کارشناسان در آزمایشات خود فهمیدن که خوردن نصف میوه گریب فروت قبل از هر وعده غذایی و یا نوشیدن آب این میوه سه نوبت در روز می تونه به کاهش وزن کمک کنه. این میوه سحرآمیز شامل فیتو موادشیمیاییه که باعث کم شدن اندازه انسولین می شن و بدن رو تشویق می کنن که به جای ذخیره چربی، کالریا رو سوزونده و به انرژی تبدیل کنه.

 

دارچین
این ادویه به درد بخور و استثنائی نه فقط به کاهش وزن کمک می کنه بلکه خواص بسیار دیگری هم واسه سلامتی داره. این ادویه روی ترشحات انسولینی تاثیر میذاره. هم اینکه واسه بهره مندشدن از امتیازات دارچین احتیاجی به مصرف مقدار زیاد اون نیس بلکه با خوردن مقادیر بسیار کمی میشه از این خواص به درد بخور بهره مند شد. تحقیقات نشون میده که مصرف فقط یه چهارم قاشق چایخوری دارچین در روز واسه پایین آوردن قندخون، کلسترول و چربی تری گلیسیرید کافیه.

 

چای رازیانه
رازیانه هم علاوه بر کمک به کاهش وزن امتیازات بسیاری واسه بدن داره. رازیانه هم علاوه بر کمک به کاهش وزن امتیازات بسیاری واسه بدن داره. این گیاه منبع غنی از املاحی چون پتاسیم، منگنز و کلسیم و هم اینکه ویتامینای B و C است. اما در مورد کاهش وزن این گیاه تاثیر دوگانه داره طوری که هم اشتها رو کم می کنه و هم متابولیسم و سوخت وساز مواد غذایی رو در بدن زیاد می کنه که هر دو روند واسه از دست دادن وزن اضافی به درد بخور هستن.

 

سالاد
مصرف سالاد شامل کالری کم قبل از خوردن هر وعده غذایی به کاهش وزن کمک می کنه. در واقع سالاد قبل از غذا حجم خیلی از معده رو پر می کنه و باعث می شه که زودتر احساس سیری کنین که به این ترتیب از حجم غذاتون کم میشه.

 

چای سبز
این نوشیدنی اثرات مطلوب چندگانه روی بدن داره. تحقیقات نشون میده که نوشیدن 5 فنجون چای سبز در روز کمک می کنه که وزنتون رو خیلی کم کنین و نکته باحال اینکه بیشتر این کاهش وزن در ناحیه دور شکم اتفاق میفته.

 

کرفس
این سبزی منبع غنی از فیبر خوراکی و فولیته که مصرف اون به همراه سالاد یا به عنوان میان وعده واسه کم کردن وزن پیشنهاد می شه.

 

عدس
این ماده غذایی در عین حالا که شما رو خوب سیر می کنه اما معده تون رو انباشته از کالری نمیکنه و البته ارزش غذایی بالایی هم داره. بیشتر وقتا میشه عدس رو جانشین گوشت گرد. عدس هم مانند کرفس شامل فیبر و فولیت زیاده که احساس سیری رو در مصرف کننده بوجود میاره.

 

شکلات تلخ
شکلات تلخ بر خلاف بقیه شکلای جور واجور شکلات هم کالری پایین و هم چربی کمی داره پس مصرف اون در دراز مدت می تونه به کاهش وزن کمک کنه. هم اینکه شکلات تلخ شامل مقدار خیلی از شکلای جور واجور آنتی اکسیدان هاست که واسه بدن به درد بخور هستن. شما می تونین از شکلات تلخ به عنوان زرهی واسه کاهش وزن در برابر میل شدید به خوردن شکلات و هر نوع شیرینی استفاده کنین.

 

کونیوآ
این خوردنی یه جور غلات اصلی و بومی کشور پروه. این غلات شامل پروتئین بالا هستش و بخاطر این می تونه تا مدت طولانی احساس سیری رو در شما نگه دارین. هم اینکه کربوهیدراتای موجود در اون به کندی در بدن آزاد می شن و در نتیجه انرژی رو تا مدت طولانی واسه بدن تامین می کنه. با در نظر گرفتن این امتیازات به عنوان یه خوراکی مناسب واسه کاهش وزن پیشنهاد می شه.

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *