سرفصل محتوا

  • اثرات برگه Promotions سرویس جی میل روی بازاریابی ایمیلی
    • تاثیر ورود ایمیلا به برگه تبلیغات سرویس جی میل در بازاریابی ایمیلی
    • راهکارهای جلوگیری از ورود ایمیلا به برگه Promotions یا تبلیغات
    • برگه Promotions یه مشکل در بازاریابی ایمیلی نیس (نکات پایانی)

اثرات برگه Promotions سرویس جی میل روی بازاریابی ایمیلی

شکلای جور واجور و اقسام روش ها در  یا بازاریابی ایمیلی به کار برده می شه تا اندازه باز شدن ایمیلا (Open Rate) و اندازه کلیک (Click Rate) زیاد شه.

از وقتی که گوگل، برگه Promotions (تبلیغات) رو به جی میل اضافه کرد، همیشه این سوال واسه بازاریابان اینترنتی که از ایمیل مارکتینگ واسه بازاریابی و برندینگ استفاده می کردن اتفاق که این مورد چقدر تاثیر منفی ای در باز شدن ایمیلای اونا میذاره؟ اما واقعا این مورد هیچ تاثیری در اندازه بازشدن ایمیلا داره؟

تاثیر ورود ایمیلا به برگه تبلیغات سرویس جی میل در بازاریابی ایمیلی

برگه Promotions یا تبلیغات از سال ۲۰۱۳ به جی میل اضافه شد.

می خوایم یه سوال ساده از شما سوال کنم. همه کاربران از ایمیلای سرویس جی میل استفاده می کنن!؟ جواب خیر هست. کاربران خیلی از سرویسای ایمیل یاهو، آوت لوک و سرویسای دیگه استفاده می کنن.

اگه بخوایم این مورد رو کلا به بازاریابی ایمیلی گسترش بدیم، غلطه چون Promotions فقط واسه سرویس جی میل هست و فقط کاربرانی که از ایمیلای جی میل استفاده می کنن ممکن هست که ایمیلاتون رو به جای فولدر Inbox در برگه Promotions دریافت کنن.

در واقع مشکلی وجود نداره که مخاطبین شما، ایمیلاتون رو در این برگه دریافت کنن و قانونا هم باید همینطور باشه. این برگه فقط واسه نظم بخشیدن به ایمیلا به وسیله گوگل واسه سرویس جی میل ایجاد شده، مانند برگه Social یا اجتماعی که آپدیتای شبکه های اجتماعی ای که در اون عضو هستن مانند اینستاگرام، فیسبوک، لیندکین، پینترست و … وارد اون می شه.

مشکلی

این برگه واسه اینه که فرقی بین ایمیلایی که به صورت شخصی و مستقیم دریافت می کنن با ایمیلای بروزرسانیای شبکه های اجتماعی و ایمیلای گروهی و خبرنامه ای که واسه اونها فرستاده شده وجود داشته باشه. این مشکل خاصی نیس که نگرانی ای واسه بازاریابان ایمیلی بسازه.

اما ورود ایمیلا به این برگه در سرویس جیمیل در اندازه باز شدن ایمیلا بی تاثیر هم نیس و ورود ایمیلا به این برگه که قانونا هم باید وارد این برگه بشن باعث می شه که اندازه باز شدن ایمیلا (Open Rate) کمیکاهش پیدا کنه. اینجا مواردی مانند عنوان ایمیلا و … مطرح نیس و فقط بحث ورود ایمیلا به برگه پروموشن و یا به جای اون برگه پریماری مطرح هست.

هرچند که کاربران عضو در خبرنامه شما که از جی میل استفاده می کنن، اگه علاقه ای به ایمیلاتون داشته باشن، واسه خوندن اونا لحظه شماری می کنن و واسه اونا فرقی نداره که اونا رو در برگه پریماری دریافت کنن یا تبلیغات و در هر حالتی اونها رو باز می کنن و می خونن.

بعضی شرکتا آمارهایی درباره تاثیر این برگه گوگل در اندازه باز شدن ایمیلا ارائه کردن مانند میل چیمپ که یکی از بزرگترین و قدیمی ترین سرویسای ایمیل مارکتینگ تحت وب هست و در کل طبق آمارهای سایتای خارجی، اضافه شدن این برگه تاثیر زیادی روی اندازه باز شدن ایمیلا نذاشت و تاثیر خیلی کمی داشت.

راهکارهای جلوگیری از ورود ایمیلا به برگه Promotions یا تبلیغات

شاید این سوال براتون پیش بیاد که راه حلی هست که ایمیلای انبوه ارسالی شما به برگه Promotions سرویس جی میل وارد نشه؟ بله هست، هم راه حل قانونی هم غیرقانونی!

راه حل

راه حل اول: (قانونی)

از کاربران  خودتون بخواین که فقط یه بار یکی از ایمیلاتون رو به فولدر اینباکس منتقل کنن. اگه این کار رو بکننن، یعنی یکی از ایمیلا رو از برگه Promotions به فولدر Inbox یا برگه Primary منتقل کنن، پس از اون ایمیلاتون به برگه Promotions حساب جی میل اونها وارد نمی شه و وارد Inbox و Primary می شه.

راه حل دوم: (غیرقانونی)

دومین راه حل، انجام کارایی هست که باعث فریب سرویس جی میل می شه و باعث می شه که جی میل نتونه تشخیص بده این ایمیلی که دریافت کرده، ایمیل تبلیغاتی هست یا ایمیل شخصی که مثلا به وسیله یه شخص به صورت مستقیم فرستاده شده یا به وسیله سرویسای ایمیل مارکتینگ!

راهکارهایی واسه فریب گوگل هست که بتونین با اون راهکارها، ایمیلا رو به برگه Primary و فولدر Inbox هدایت کنین ولی همه این راهکارها همونطور که گفته شد واسه فریب جی میل هستن و جی میل اصلا علاقه ای به این نداره که ایمیلای خبرنامه رو وارد برگه Primary بکنه.

با در نظر گرفتن سوالات زیادی که بازاریابان ایمیلی از کارمندان میل چیمپ پرسیده بودن، کارمندان میل چیمپ در جواب به اونا گفتن که ما شکلای جور واجور روشها رو تست کردیم و نتیجه خاصی حاصل نشد و الان بهترین راه حل اینه که از خود کاربران بخواین که نشانی ایمیل شما رو در بخش Contacts ذخیره کنن یا یکی از ایمیلای دریافتی از شما که وارد Promotions شده رو به Primary منتقل کنن، این بهترین و مطمئن ترین راه هست. قانونا این ایمیلا باید وارد همون قسمت Promotions بشن مگه اینکه خود اون شخص گیرنده بخواد ایمیلا رو در Primary و Inbox دریافت کنه.

برگه Promotions یه مشکل در بازاریابی ایمیلی نیس (نکات پایانی)

کاربران جی میل که ایمیلای ارسالی شما رو در برگه Promotions دریافت می کنن، با شما آشنا هستن و خودشون به اختیار خودشون این اجازه رو دادن که براشون ایمیل ارسال کنیند و لینک لغو اشتراک در ایمیلاتون موجود هست. (اگه به شکل قانونی ایمیل مارکتینگ بکنین)

همونطوری که گفتم Promotions فقط واسه نظم بخشیدن و تفکیک ایمیلا ایجاد شده. این برگه فقط واسه سرویس جی میل مطرح هست و باقی سرویسا مانند لایو، یاهو و … اینجور برگه ای ندارن و شک نداشته باشین همه آدمایی که در لیست خبرنامه سایت شما عضو هستن، از سرویس جی میل استفاده نمی کنن، هرچند که با در نظر گرفتن توضیحات این مقاله اگه از سرویس جی میل هم استفاده کنن بازم تاثیر منفی ای روی کار شما نمی ذاره.

اون چیزی که بیشتر از همه در بازاریابی ایمیلی مشکل بوجود میاره اسپم مارکتینگ و ایمیل مارکتینگ غلط و غیرقانونیه، در واقع در بازاریابی ایمیلی قانونی و اصولی اصلا نباید ایمیلا وارد پوشه اسپم بشن، منظور از اسپم همون هرزنامهه، یعنی فرستادن ایمیلا واسه اشخاصی که شما رو نمی شناسن، فرستادن ایمیلا واسه اشخاصی که علاقه ای به خدمات شما ندارن.

اسپم

منبع: شمسی