منتشر شده به وسیله مازیار خوب بخش در

موضوعات

  • آموزش سئو
  • مقالات سایت برتر

برچسبا

  • الگوریتمای گوگل
  • سئو مقدماتی

سرفصلای مقاله

 

  • الگوریتم گوگل پاندا چیه؟
  • الگوریتم پاندا و فاکتورهای منفی موثر بر سئو
    • محتوای کوتاه
    • محتوای تکراری یا کپی شده
    • محتوای کم کیفیت
    • محتوای جمع آوری شده
    • مقالات نوشته شده به وسیله کاربران با کیفیت پایین
    • نسبت آگهی به محتوا
    • وب سایتای بسته شده به وسیله کاربر
    • محتوای مخالف با گوگل
  • چیجوری می تونین تشخیص بدین به وسیله گوگل پنالتی شدین؟
  • ریکاوری پنالتی گوگل بعد از خشم پاندا

 

الگوریتم پاندا چیه و راهنمای رفع پنالتی گوگل پاندا

۲ (۴۰%) ۱ vote

موتور جستجوی گوگل به صورت پیوسته، فاکتورهای جور واجور سئو واسه رتبه بندی یافته های صفحه های وب رو بروزرسانی می کنه تا بتونه بهترین نتیجه ها رو به کاربران ارائه دهد. هدف اصلی الگوریتم پاندا گوگل جایزه به سایت هاییه که محتوای با کیفیت تولید می کنن. این الگوریتم در اول با نام کشاورز میشناختنش، در فوریه سال ۲۰۱۱ در انتشار اولیه گوگل اونو پاندا نامگذاری کرد و درزمان چندماه بر ۱۲ درصد از یافته های جستجوی زبون انگلیسی تاثیر گذاشت.

الگوریتم گوگل پاندا چیه؟

الگوریتم گوگل پاندا Google Panda Algorithm به زبون ساده، بر کیفیت محتوای ارائه شده در سایت نظارت داره، وظیفه پاندای گوگله که محتوای کپی شده، محتواهای کوتاه، صفحات تکراری و بی ارزش رو بررسی کنه و بهترین سایتای دارای ارزش محتوایی بالا رو که از قوانین گوگل پیروی می کنن انتخاب و سایتای نامعتبر رو حذف کنه، در این صورت کاربران با اعتماد بیشتری می تونن از وب سایتای موجود استفاده کنن.
در ایران و زبون فارسی تقریبا از سال ۲۰۱۳ تاثیرگذاری الگوریتم پاندا بر یافته های کم کم شروع شد و محتواهای کپی مخصوصا سایتای که از تکنیکای سئو کلاه سیاه استفاده می کردن، کم کم از یافته های جستجوی گوگل حذف شدن یا بعبارتی دچار پنالتی گوگل شدن.

 

الگوریتم پاندا و فاکتورهای منفی موثر بر سئو

با بروزرسانی الگوریتم پاندا، تعدادی از فاکتورهای منفی که بر یافته های جستجوی گوگل (Google SERPs) اثر میگذاره شامل :

محتوای کوتاه

از نظر گوگل پاندا صفحاتی ضعیف به حساب میان که محتوای کوتاه دارن و شامل چند کلمه یا چند جمله کوتاه هستن.

محتوای تکراری یا کپی شده

اگه از سایتای دیگه مقالات خود رو کپی می کنین یا صفحات زیاد با محتوای تکراری دارین، پاندا خیلی راحت با پردازش متون متوجه اون می شه و احتمال جریمه شدن به وسیله گوگل رو بالا می بره.

محتوای کم کیفیت

محتوای کم کیفیت شامل محتواهای با اطلاعات کم و عموما مقاله به وسیله نرم افزارهای ترجمه آنلاین ترجمه می شه و واسه مخاطبان شما مناسب نیستن.

محتوای جمع آوری شده

بعضی از وب سایتا بدلیل کمبود پول و پله و سرمایه و وقتی از این روش استفاده می کنن. بیشتر محتوای سایتای دیگه به وسیله نویسندگان جمع آوری و تو یه مقاله گردهم می آوردن با در نظر گرفتن تعداد زیاد مقالات بتونن از راه گوگل بازدیدکننده جذب کنن.

مقالات نوشته شده به وسیله کاربران با کیفیت پایین

این جور مقالات عموما به شکل پست مهمون در سایت منتشر می شه و معمولا اطلاعات دقیق و درستی ندارن و پر از اشکالات نگارشی و املایی هستن و ممکنه حجم مقاله هم کوتاه باشه.

نسبت آگهی به محتوا

هروقت حجم تبلیغات سایت شما به صورت بنر یا تبلیغات متنی بیشتر از محتوای هر صفحه باشه.

وب سایتای بسته شده به وسیله کاربر

اگه وب سایتی به وسیله کاربری واسه ورود مستقیم بسته شده باشه، گوگل پاندا ارزش اون سایت رو با کیفیت پایین تشخیص میده.

محتوای مخالف با گوگل

فرض کنین به کاربر قول می دید یه کوپن تخفیف ۳۰ درصدی بدین و کاربر پس از کلیک با صفحه ای خالی یا حتی صفحه با محتوای نامرتبط مواجه بشه. این جوری صفحات با گوگل ناسازگارند و دیر یا زود حذف می شن.

چیجوری می تونین تشخیص بدین به وسیله گوگل پنالتی شدین؟

اگه سایت پربازدیدی دارین و از محتوای کپی یا کم کیفیت استفاده می کنین و یهو بازدید ارگانیک شما کم میشه و صفحاتی که دارای رتبه گوگل هستین از یافته های حذف یا به صفحات دوم به بعد گوگل میره، شاید شما دچار جریمه گوگل یا گوگل پنالتی شدین.
به طور خلاصه از روشای سئو کلاه سیاه و تولید محتوای اشتباه دست وردارین و واسه ریکاوری پنالتی گوگل اقدامات زیر رو انجام بدین :

  1. رها کردن روشای تولید محتوای غیراصولی
  2. محتوای قدیمی سایت رو با کیفیت، به درد بخور و با اعتماد و قدرت کنین.
  3. محتوای تکراری سایت رو حذف یا ویرایش کنین.
  4. بازنگری در نسبت تبلیغات سایت به محتوا
  5. مطمئن شید محتوای یه صفحه خاص، با جستجوی کاربران هماهنگ باشه.
  6. با به کار گیری دستورهای noindex و nofollow از صفحاتی که امکان تولید محتوای تکراری یا مشابه دارن جلوگیری کنین، مثلا صفحاتی که به وسیله برچسبا یا Tags تولید شدن و در گذشته استفاده شدن در صورت نیاز استفاده کنین و از تولید صفحات مشابه جلوگیری کنین.

اگه سایت با محتوای با کیفیت تولید کنین، شک نکنین گوگل شما رو دوست داره و شما بیشتر از نصف راه سئوسایت رو رفته اید و پیشنهاد میکنم الگوریتم مرغ مگس خوار ، الگوریتم رنک برین و الگوریتم پنگوئن رو بخونین و می تونین واسه مشاوره سئو با ما تماس بگیرین.

 

Share

مازیار خوب بخش

متخصص سئو و کارشناس دیجیتال مارکتینگ شرکت بیلاود مارکتینگ هستم و دوست دارم درسا و تجربیاتم رو واسه علاقه مندان بخش سئو، بهینه سازی سایت و بازاریابی محتوایی به اشتراک بذارم. در زمان تفریح به کوهنوردی و سفرهای ماجراجویانه میرم. از مطالعه در بخش تکنولوژی و بازاریابی حال می کنم.

بازاریابی محتوا

مطالب در رابطه

 

فروردین ۱۷, ۱۳۹۸

بیشتر از ۱۰۰سوالی که باید هنگام طراحی سایت از خود سوال کنین


 

اسفند ۶, ۱۳۹۷

گوگل پنالتی چیه؟ شکلای جور واجور روشای تشخیص و رفع پنالتی گوگل


 

بهمن ۱۷, ۱۳۹۷

صفحه فرود چیه؟ و ۷ نکته در طراحی صفحات فرود


 

دی ۱۷, ۱۳۹۷

تکنیکای افزایش رتبه سایت در گوگل در سال ۲۰۱۹


  • بهمن ۱, ۱۳۹۷ در ۹:۲۱ ق.ظ

    انگار الگوریتم پاندا در مقابل الگوریتمای جدید گوگل دیگه چیزی نیس از بس که این روزا خیلی از سایتا دارن پس رفتن می کنن

    جواب

دیدگاه

نام *

ایمیل *

سایت

ذخیره نام، ایمیل و سایت من در مرورگر واسه وقتی که دوباره دیدگاهی می نویسم.

لطفا جواب رو به عدد انگلیسی وارد کنین:

۱۰ + ۱۸ =